Jak wybrać kurtkę na rower?>

Powiem na wstępie, że nie ma zimowej kurtki rowerowej na każdą pogodę. Dlatego kupując kurtkę trzeba pomyśleć nie tylko o tym, jakim rowerem będziesz jeździć (czy to szosą czy MTB), ale przede wszystkim o długości wypraw, a zwłaszcza o pogodzie - np. czy będziesz jeździł w deszczu i mrozie poniżej zera.

Nie zapomnij o warstwach

Jak być może dowiedziałeś się z artykułu Jaka jest różnica między kurtką a zimową koszulką kolarską? w zimowej odziey warstwowanie jest bardzo ważne. Kurtka zimowa służy jako wierzchnia warstwa ocieplająca. Pod nią polecana jest funkcjonalna koszulka i zimowa koszulka.

Budżet  

Dobra kurtka zimowa, która jest wiatro- i wodoodporna, izolująca i ocieplona, ​​na pewno nie będzie tania. Kurtki zimowe posiadają te właściwości dzięki specjalnym technologiom, takim jak membrana Gore-Tex®, obróbka DWR czy technologia Polartec®. Możesz przeczytać więcej o tych technologiach i różnicach między nimi w artykule „Gore-Tex® vs. DWR vs. Polartec”. Kurtka zimowa kosztuje około 120 - 300 €. Oczywiście, możesz ją dostać też taniej, ale w takim przypadku musisz liczyć się z tym, że nie ochroni Cię wystarczająco przed żywiołami i nie będzie oddychać.

Fit

Jeśli przez cały sezon trenowałeś, aby poprawić swoją technikę i kondycję, nie marnuj wysiłków, kupując kurtkę, która nie pasuje do Ciebie i będzie trzepotać podczas jazdy. Kurtka musi pasować na tyle, aby kopiować Twoje ciało, ale tak, aby jednocześnie zmieściły się pod nią 2-3 cienkie warstwy odzieży. Oczywiście nie może krępować ruchów - upewnij się, że nie ciągnie za ramiona, pod pachą i nie jest za krótka w pasie. Ważna jest również długość rękawów - powinny one zakrywać rękawiczki, aby chroniły przed wodą i chłódem. Kołnierz powinien być uniesiony i lekko otaczający szyję. Powinien mieć jednak przyjemną i ciepłą podszewkę, która nie tylko Cię rozgrzeje, ale także zapobiegnie nieprzyjemnemu drapaniu.

Właściwości i poprawki

Każda kurtka jest wyjątkowa i różni się od siebie, więc to od Ciebie zależy, która „poprawka” przypadnie Ci do gustu najbardziej. Tutaj naprawdę konieczne jest rozważenie, w jakiej temperaturze będziesz jeździł i czy zdecydujesz się na jazdę nawet w najbardziej trudną pogodę. Czy kurtka posiada uszczelnione szwy, wodoodporny zamek błyskawiczny, charakterystyczne elementy odblaskowe, wodoodporne obszycia rękawów, kilka warstw oraz technologię opartą na wodoodporności i wiatroodporności?

Aby ułatwić Ci podjęcie decyzji, porównaliśmy pięć kurtek zimowych z tegorocznej oferty do Holokolo:

Kurtka Castelli Double Espresso

Plusy:

  • Nadaje się do jazdy w mroźne dni (do -5 ° C)
  • Wysoce wiatroodporny
  • Prosty krój pozwala na założenie kilku warstw pod kurtkę
  • Tylne kieszenie są podszyte
  • Zapinana na zamek kieszeń na piersi, odpowiednia na klucze lub pieniądze
  • Otwory wentylacyjne z zamkiem błyskawicznym z tyłu

Minusy:

  • Kurtka jest stosunkowo ciężka
  • Przemoknie podczas ulewnego deszczu
  • Wysoka cena

Kurtka Santini Vega Extreme

Plusy:

  • Odpowiednie do -10 ° C
  • Wysoce wodoodporna i 100% wiatroszczelna dzięki materiałowi POLARTEC® Windbloc
  • Wewnętrzna warstwa kołnierza wykonana jest z wysoce zaawansowanej, ultralekkiej i izolującej tkaniny POLARTEC® Alpha®, która jest jednocześnie oddychająca i termoregulująca
  • Obszycia rękawów i „ogon” są ergonomiczne i całkowicie wodoodporne, wykonane z materiału PU z wewnętrzną warstwą cienkiego polaru Superroubaix. Ponadto „ogon” jest silnie odblaskowy
  • Oprócz trzech standardowych kieszeni z tyłu, kurtka posiada również czwartą wodoodporną kieszeń na suwak, wyłożoną oddychającą membraną
  • Ta kurtka nie jest tania, ale naszym zdaniem w stosunku do jakości i poprawek technicznych cena jest bardzo rozsądna

Minusy:

  • Jeśli masz szeroki nadgarstek, ściągacz PU może nie pasować, ponieważ nie jest elastyczny

Kurtka Castelli Raddoppia 2

Plusy:

  • Panele przednie i tylne wykonane z materiału GORE-TEX INFINIUM ™ WINDSTOPPER® X-Fast z wewnętrzną warstwą polaru
  • Panele boczne są wykonane z oddychającego materiału, który odprowadza nadmiar ciepła i potu
  • Wyraźne elementy odblaskowe na piersi i rękawach zapewniające dobrą widoczność
  • Czwarta tylna kieszeń na suwak

Minusy:

  • Kurtka nie jest wodoodporna i dlatego nie nadaje się na przejażdżki w bardzo deszczowe dni

Kurtka Alé Fondo

Plusy:

  • Kurtka softschel ocieplona grubszym polarem na przednich panelach i bardziej miękkim polarem na tylnym panelu dla lepszej oddychalności
  • Ergonomiczny kształt dopasowuje się do ciała
  • Zamek błyskawiczny jest zakryty na szyi, aby uniknąć podrażnienia skóry
  • Jest lekka i przyjemna w dotyku
  • Relatywnie niska cena

Minusy:

  • Bardzo niski stopień wodoodporności - nie polecamy jej w czasie deszczu
  • Nadaje się raczej na przejażdżki jesienne niż na mokre i zimne dni
  • Przydałyby mi się również wyraźniejsze elementy odblaskowe

Kurtka Santini Vega Multi

Plusy:

  • Pomimo swojej lekkości jest bardzo wodo- i wiatroodporny
  • Idealna na przejażdżki po deszczu - przepuszczalność materiału, z którego jest wykonana (Polartec® Powershield Pro) ma słup wody do 5000 mm. Kurtka posiada również klejone szwy, co zapewnia, że ​​woda nie przesiąka
  • Obszycia rękawów i część tylna mają wewnętrzną warstwę wygodnego polaru Superoubaix i zewnętrzną warstwę z całkowicie wodoodpornego materiału PU
  • Czwarta tylna kieszeń na suwak, całkowicie wodoodporna, ale oddychająca
  • Rękawy mają ergonomiczny krój, dzięki czemu idealnie się dopasowują - kolejna zaleta podczas jazdy w deszczu, ponieważ zapobiegają przedostawaniu się wody do wnętrza rękawic
  • Duże elementy odblaskowe na ramionach i plecach, a także duże odblaskowe logo Santini na części ogonowej zapewniają dobrą widoczność

Minusy:

  • Zamek błyskawiczny z przodu nie jest wodoodporny, ale na całej długości jest wyłożony wodoodpornym paskiem materiału
  • Jak już zapewne wiadomo, ta kurtka nie nadaje się na mróz i nie można jej też złożyć do kieszeni. Jeśli jednak masz zamiar używać jej w deszczu, to ode mnie lajk ?