• Powrót do 30 dni
  • Bezpłatna dostawa od 299 zł

pedały Tatze MC-FLY czarny

936,99 zł 986,99 zł

-5%

Dostawa GRATIS!
5+ sztuk w magazynie
Towar znajduje się w magazynie zewnętrznym - zostanie dostarczony z opóźnieniem 3 dni
30 dni na zwrot
Dostawa GRATIS!


W zestawie etui, 10 pinów i klucz! Maksymalna wydajność przy minimalnej wadze

MC-FLY z tytanową osią to najlżejszy pedał SPD do jazdy trailowej i enduro na rynku, zapewniający doskonały kontakt między pedałem a butem dzięki dużej powierzchni styku. Takie połączenie zapewnia maksymalną kontrolę nad rowerem.

MC-FLY jest kompatybilny z SPD, a dzięki 5° płynięciu zapewnia wystarczającą swobodę ruchów dla aktywnego stylu jazdy, a dzięki kątowi wypięcia 12° pozostawia wystarczająco dużo miejsca, aby zapewnić stałą kontrolę między kliknięciem a wypięciem. Oczywiście twardość wypięcia można również regulować i wskazywać na mechanizmie. Szczególnie ważną cechą są opcjonalne 4 bolce wokół mechanizmu operacyjnego. Kołki te można wykorzystać do regulacji nacisku między butem a pedałem. Wystarczy włożyć szpilki i zablokować je na miejscu, aż nacisk będzie odpowiedni.

Pedał zapewnia trwałość przez wiele lat. Pedał zapewnia długą żywotność dzięki zastosowaniu szerokiego łożyska stożkowego wewnątrz i głębokiego łożyska kulkowego na zewnątrz, a także wielu uszczelek chroniących przed brudem i wilgocią. Specyfikacja w skrócie:
Kompatybilny z SPD
Regulowana twardość zwalniania 4-12 Nm
Pływak 5°
Kąt wyzwalania 12°
Regulowany nacisk między butem a pedałem Regulowany nacisk między butem a pedałem za pomocą 4 opcjonalnych pinów
. Kompaktowy pedał o dużej powierzchni styku: dł. 67 mm, szer. 56 mm, wys. 13-17 mm
Uszczelnienie: łożyska igiełkowe Uszczelnienie: łożyska igiełkowe i kulkowe, oba podwójnie uszczelnione
. Waga: 305g!!!

Opracowane i przetestowane w Tyrolu/Austrii! Instrukcje użytkowania pedałów Tatze


A) Podłączanie pedałów do korby
. Prawy pedał podłącza się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a lewy pedał przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
1) Lekko nasmaruj gwinty pedałów. 2) Podłącz gwintowaną wypustkę do korby i dokręć pedał momentem 33 Nm za pomocą klucza imbusowego 6 mm.

B) Dla pedałów:

A) Dla pedałów:

B) Dla pedałów:

C) Dla pedałów:

C) Dla pedałów B) Dla pedałów:
Montaż obudów pedałów - Prawa i lewa obudowa są identyczne.
1) Nałożyć niewielką ilość smaru na gwinty śrub
. 2) Za pomocą klucza imbusowego 4 mm dokręć obudowy do bagażnika.
3) Dokręć śruby, aż będą dobrze zamocowane. 3) Dokręć śruby z momentem obrotowym 7 Nm.

C) Podłączanie butów do pedałów
Regulacja docisku znajduje się na pedale. Aby wyregulować docisk, należy użyć klucza imbusowego 3 mm.

1) Zwiększając docisk, za pomocą klucza imbusowego 3 mm. 1) Zwiększając nacisk, obracając śrubę w prawo (+), but będzie lepiej przymocowany do pedału, ale trudniej będzie go wpiąć i wypiąć z pedału. 2) Zmniejszając nacisk, obracając śrubę w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (-), uzyskasz luźniejsze mocowanie buta do pedału, co ułatwi wpinanie i wypinanie buta z pedału.
3) Wpiąć but w pedał. 3) Zamocuj but w pedale, wciskając go w korpus pedału.
4) Odłącz but, obracając go zgodnie z ruchem wskazówek zegara. 4) Odłącz but, obracając piętę (od roweru). W krytycznej sytuacji but można również odłączyć w przeciwnym kierunku. Jeśli nigdy wcześniej nie korzystałeś z pedałów, poćwicz ich bezpieczne używanie. Upewnij się, że nacisk jest ustawiony na najniższym poziomie. Stań/siądź na rowerze z jedną stopą mocno opartą na podłożu, a drugą ćwicz wpinanie i wypinanie buta z pedału. Po przećwiczeniu na miejscu udaj się w teren, gdzie ruch jest mniejszy, i ćwicz wpinanie i wypinanie buta, jadąc powoli, aż opanujesz ten ruch.
5) W przypadku utraty równowagi podczas jazdy but może nie odłączyć się automatycznie. Jeśli jesteś w stanie przewidzieć taką sytuację, odłącz but od pedału z wyprzedzeniem.
6) W przypadku bardzo szybkiej jazdy może dojść do niezamierzonego odłączenia buta od pedału podczas gwałtownego ruchu pięty, co może spowodować upadek z roweru. Aby tego uniknąć, zwiększ nacisk na sprzęgło do poziomu dostosowanego do swoich umiejętności.

WAŻNE! Nacisk musi być taki sam na obu pedałach. Niskie ciśnienie jest zalecane dla początkujących i rowerzystów, którzy muszą często rozłączać buty (na przykład w dużym ruchu ulicznym). Śruby nie powinny być ani zbyt luźne, ani zbyt mocno dokręcone. Zbyt mocne dokręcenie może uszkodzić gwint, a zbyt słabe dokręcenie może spowodować wypadnięcie śruby.
  • EAN: 9120106700060
Kod produktu: 17521

Polecane produkty