Optymalna wydajność podczas wspinaczki i maksymalne bezpieczeństwo podczas zjazdu! Pedał TWO-FACE z tytanową osią to zarówno niezwykle mocny pedał platformowy, jak i wydajny pedał zjazdowy.
14 kolców z ukierunkowaniem na pochylenie zapewnia doskonałą przyczepność, ale nawet po stronie blokady 4 kolce o regulowanej wysokości tworzą wyjątkowo bogate połączenie między pedałem a butem.
Aby zoptymalizować efektywną powierzchnię, płaska strona jest obrócona o 2,5 °, zwiększając wysokość o 5 mm w kluczowych punktach.
Wybór określonej strony jest szczególnie ważny w przypadku pedałów kombinowanych. TWO-FACE ma neutralny rozkład masy, więc pedał nie obraca się automatycznie po zdjęciu stopy z pedału. Kiedy ponownie postawisz stopę na pedale, czeka na Ciebie ta sama strona / funkcja pedału.
Wybierając najwyższej jakości materiały i procesy produkcyjne, TWO-FACE jest wyjątkowo lekki i trwały. Ważący 387 g pedał trailowy w konfiguracji z tytanową osią jest absolutnie lekki.
Specyfikacja w skrócie:
Płaska strona z 14 pinami (dł.: 100 mm szer.: 105 mm wys.: 18,5 mm)
Strona z blokadą lądowania z 4 pinami (dł.: 60 mm szer.: 98 mm wys.: 18,5 mm)
Korpus pedału: Alu 6061-T6 Oś: tytan o wysokiej wytrzymałości (HTS)
Oś: wysokowytrzymały tytan (może być ulepszona do wersji z osią stalową)
Łożyska: łożyska stożkowe + łożyska kulkowe Uszczelnienia: łożyska stożkowe + łożyska kulkowe Uszczelnienia: łożyska stożkowe + łożyska kulkowe
Uszczelnienie: podwójnie uszczelnione łożysko stożkowe + zaślepka
Kompatybilne z SPD
Waga: 387 g
Zalecane dla rowerzystów o wadze do 90 kg
A) Podłączanie pedałów do korby .
Prawy pedał podłącza się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a lewy pedał przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
1) Lekko nasmaruj gwinty pedałów.
2) Podłącz gwintowaną wypustkę do korby i dokręć pedał momentem 33 Nm za pomocą klucza imbusowego 6 mm.
B) Dla pedałów:
A) Dla pedałów:
B) Dla pedałów:
C) Dla pedałów:
C) Dla pedałów
B) Dla pedałów:
Montaż obudów pedałów - lewa i prawa obudowa są identyczne.
1) Nałożyć niewielką ilość smaru na gwinty śrub .
2) Za pomocą klucza imbusowego 4 mm dokręć obudowy do bagażnika. 3) Dokręć śruby, aż będą dobrze zamocowane.
3) Dokręć śruby z momentem obrotowym 7 Nm.
C) Podłączanie butów do pedałów
Regulacja docisku znajduje się na pedale. Aby wyregulować docisk, należy użyć klucza imbusowego 3 mm.
1) Zwiększając docisk, za pomocą klucza imbusowego 3 mm.
1) Zwiększając nacisk, obracając śrubę w prawo (+), but będzie lepiej przymocowany do pedału, ale trudniej będzie go wpiąć i wypiąć z pedału.
2) Zmniejszając nacisk, obracając śrubę w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (-), uzyskasz luźniejsze mocowanie buta do pedału, co ułatwi wpinanie i wypinanie buta z pedału. 3) Wpiąć but w pedał.
3) Zamocuj but w pedale, wciskając go w korpus pedału. 4) Odłącz but, obracając go w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
4) Odłączyć but, obracając piętę (od roweru). W krytycznej sytuacji but można również odłączyć w przeciwnym kierunku. Jeśli nigdy wcześniej nie korzystałeś z pedałów, poćwicz ich bezpieczne używanie. Upewnij się, że nacisk jest ustawiony na najniższym poziomie. Stań/siądź na rowerze z jedną stopą mocno opartą na podłożu, a drugą ćwicz wpinanie i wypinanie buta z pedału. Po przećwiczeniu na miejscu udaj się w teren, gdzie ruch jest mniejszy, i ćwicz wpinanie i wypinanie buta, jadąc powoli, aż opanujesz ten ruch.
5) W przypadku utraty równowagi podczas jazdy but może nie odłączyć się automatycznie. Jeśli jesteś w stanie przewidzieć taką sytuację, odłącz but od pedału z wyprzedzeniem.
6) W przypadku bardzo szybkiej jazdy może dojść do niezamierzonego odłączenia buta od pedału podczas gwałtownego ruchu pięty, co może spowodować upadek z roweru. Aby tego uniknąć, zwiększ nacisk na sprzęgło do poziomu dostosowanego do swoich umiejętności.
WAŻNE! Nacisk musi być taki sam na obu pedałach. Niskie ciśnienie jest zalecane dla początkujących i rowerzystów, którzy muszą często rozłączać buty (na przykład w dużym ruchu ulicznym). Śruby nie powinny być ani zbyt luźne, ani zbyt mocno dokręcone. Zbyt mocne dokręcenie może uszkodzić gwint, a zbyt słabe dokręcenie może spowodować wypadnięcie śruby.