Optymalna wydajność podczas wspinaczki i maksymalne bezpieczeństwo podczas zjazdu! Pedał kompozytowy TWO-FACE to zarówno niezwykle mocny pedał platformowy, jak i wydajny pedał zjazdowy.
10 kolców z ukierunkowanym camberem zapewnia doskonałą przyczepność, ale nawet po stronie blokady istnieje bogate połączenie między pedałem a butem.
Aby zmaksymalizować efektywną powierzchnię, płaska strona jest obrócona o 2,5 °, zwiększając wysokość o 5 mm w kluczowych punktach.
Wybór określonej strony jest szczególnie ważny w pedałach kombinowanych. TWO-FACE ma neutralny rozkład masy, więc pedał nie obraca się automatycznie po zdjęciu stopy z pedału. Po ponownym postawieniu stopy na pedale czeka na Ciebie ta sama strona / funkcja pedału.
Dzięki doborowi wysokiej jakości materiałów i procesów produkcyjnych, pedały kompozytowe TWO-FACE są niezwykle trwałe.
Specyfikacja w skrócie:
Płaska strona z 10 pinami (L: 100 mm L: 107 mm)
Strona z blokadą lądowania (L: 63 mm L: 97 mm)
Korpus pedału: tworzywo termoplastyczne wzmocnione włóknem szklanym Stalowa blokada
Stalowa blokada
Łożysko: 1x łożysko ślizgowe + 2x łożysko kulkowe Uszczelka: 2x uszczelka dwuwargowa
Uszczelka: 2x uszczelka dwuwargowa + zaślepka Waga: 436 g + 1x łożysko kulkowe
Waga: 436 g
A) Podłączanie pedałów do korby .
Prawy pedał podłącza się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a lewy pedał przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
1) Lekko nasmaruj gwinty pedałów.
2) Podłącz gwintowaną wypustkę do korby i dokręć pedał momentem 33 Nm za pomocą klucza imbusowego 6 mm.
B) W przypadku pedałów:
Montaż obudów pedałów - Prawa i lewa obudowa są identyczne.
1) Nałożyć niewielką ilość smaru na gwinty śrub .
2) Za pomocą klucza imbusowego 4 mm dokręć obudowy do bagażnika. 3) Dokręć śruby, aż będą dobrze zamocowane.
3) Dokręć śruby z momentem obrotowym 7 Nm.
C) Podłączanie butów do pedałów
Regulacja docisku znajduje się na pedale. Aby wyregulować docisk, należy użyć klucza imbusowego 3 mm.
1) Zwiększając docisk, za pomocą klucza imbusowego 3 mm.
1) Zwiększając nacisk, obracając śrubę w prawo (+), but będzie lepiej przymocowany do pedału, ale trudniej będzie go wpiąć i wypiąć z pedału.
2) Zmniejszając nacisk, obracając śrubę w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (-), uzyskasz luźniejsze mocowanie buta do pedału, co ułatwi wpinanie i wypinanie buta z pedału. 3) Wpiąć but w pedał.
3) Zamocuj but w pedale, wciskając go w korpus pedału. 4) Odłącz but, obracając go zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
4) Odłącz but, obracając piętę (od roweru). W krytycznej sytuacji but można również odłączyć w przeciwnym kierunku. Jeśli nigdy wcześniej nie korzystałeś z pedałów, poćwicz ich bezpieczne używanie. Upewnij się, że nacisk jest ustawiony na najniższym poziomie. Stań/siądź na rowerze z jedną stopą mocno opartą na podłożu i drugą stopą i przećwicz wpinanie i wypinanie buta z pedału. Po ćwiczeniach na miejscu udaj się w teren, gdzie ruch jest mniejszy, i poćwicz wpinanie i wypinanie buta, jadąc powoli, aż opanujesz ten ruch.
5) W przypadku utraty równowagi podczas jazdy but może nie odłączyć się automatycznie. Jeśli jesteś w stanie przewidzieć taką sytuację, odłącz but od pedału z wyprzedzeniem.
6) W przypadku bardzo szybkiej jazdy może dojść do niezamierzonego odłączenia buta od pedału podczas gwałtownego ruchu pięty, co może spowodować upadek z roweru. Aby tego uniknąć, zwiększ nacisk na sprzęgło do poziomu dostosowanego do swoich umiejętności.
WAŻNE! Nacisk musi być taki sam na obu pedałach. Niski nacisk jest zalecany dla początkujących i rowerzystów, którzy muszą często wypinać buty (na przykład w dużym ruchu ulicznym). Śruby nie powinny być ani zbyt luźne, ani zbyt mocno dokręcone. Zbyt mocne dokręcenie może uszkodzić gwint, a zbyt słabe dokręcenie może spowodować wypadnięcie śruby.