Towar znajduje się w magazynie zewnętrznym - zostanie dostarczony z opóźnieniem 3 dni
Przedłużony okres wymiany produktów do 31.1.
Dętka rowerowa wykonana jest głównie z gumy butylowej. Butyl jest bardzo elastycznym i szczelnym rodzajem kauczuku syntetycznego. Podobnie jak w przypadku opon, do stworzenia mieszanki gumowej potrzebne są dodatkowe domieszki. Jakość dętki może się znacznie różnić w zależności od składu gumy. Na przykład dętki Schwalbe charakteryzują się wyjątkowo wysoką stabilnością powietrza i elastycznością. Ta wysoka elastyczność umożliwia pokrycie szerokiego zakresu różnych rozmiarów opon.
Istnieje różnica między dętkami produkowanymi na gorąco a dętkami autoklawowymi. Utwardzanie w formie poprawia jednorodność grubości ścianki, zmniejszając tym samym wagę i poprawiając stabilność powietrza. Z tego powodu dętki produkowane w autoklawie, które są łatwiejsze w produkcji, stały się mniej popularne w ostatnich latach. Dętki Schwalbe zawsze były produkowane w procesie termoformowania.
Każda dętka wymaga również zaworu, który jest połączony z dętką podczas procesu wulkanizacji.
Oprócz jakości dodatków, czystość mieszanki gumowej ma kluczowe znaczenie dla jakości dętki. Przed formowaniem materiał bazowy jest przepuszczany przez siedem filtrów pod wysokim ciśnieniem. Wszystkie dętki są wkładane i pompowane do formy w celu wulkanizacji. Tylko to gwarantuje jednolitą grubość ścianki i wysoką stabilność powietrza.
Wszystkie dętki są pompowane i testowane pod kątem stabilności powietrza przez 24 godziny. Następnie każda dętka jest dokładnie sprawdzana wizualnie. Dętki Schwalbe są od wielu lat cenione przez niemieckich dealerów rowerowych za ich wysoką niezawodność.
Dętki pasują do wielu opon ze względu na ich wysoką elastyczność i jakość. Dętka No.17 współpracuje z oponami o szerokości od 28 do 47 mm - jest to ogromna zaleta podczas przechowywania w sklepie. Jednocześnie świadczy to o jakości dętki.
Wszystkie zawory są niklowane i gwintowane. Rdzeń zaworu jest zawsze wymienny. Dętki Schwalbe z klasycznym zaworem cyclo mogą być testowane ciśnieniowo, ponieważ mają wysokociśnieniowy rdzeń zaworu.
Każda dętka Schwalbe nadaje się w 100% do recyklingu. Możemy wykorzystać materiał z recyklingu do produkcji nowych dętek bez utraty jakości. Opracowaliśmy specjalny proces dewulkanizacji w naszej fabryce i od kilku lat okazuje się on bardzo skuteczny. Obecnie każda standardowa dętka Schwalbe składa się w 20% ze starych dętek pochodzących z recyklingu.
Biorąc pod uwagę wszystkie trasy transportu, bilans energetyczny jest dodatni. Zużywana jest tylko jedna piąta energii w porównaniu do produkcji nowego butylu.
JAKIE SĄ ZALETY DĘTEK LATEKSOWYCH?
Dętki lateksowe są bardziej elastyczne niż konwencjonalne dętki butylowe. Dzięki temu są nieco lżejsze. Ich największą zaletą jest wysoki poziom ochrony przed przebiciem. Wysoce elastyczny materiał lateksowy jest bardzo trudny do przebicia.
Wadą jest gorsza stabilność powietrza. Opona z dętką lateksową musi być napompowana do odpowiedniego ciśnienia przed każdą jazdą. To wyjaśnia, dlaczego dętki lateksowe nie nadają się do codziennego użytku.
Ponadto dętki lateksowe są bardzo miękkie i wrażliwe na olej, światło dzienne, ciepło i nierównomierne rozszerzanie. Dętkę należy wymieniać przy każdej zmianie opony.
Ponieważ te cechy prowadzą do wielu problemów, dętki lateksowe nie znajdują się w naszej ofercie.